skip to Main Content
I Edsåsdalen kan du vintervandra i ett preparerat spår till Vita Renen. En fjällupplevelse i världsklass i Södra Årefjällen.

© Stephane Lombard

124

Vintervandring

• 2,5 h
  • 7,0 km
  • 210 m

Härlig vandring på pistad vinterled

Vintervandringen är ett undantag från regeln att inte gå i skidspår.Starta vid liften Ravinbanan och gå vänster uppför backen Kilan. Följ den pistade leden förbi vindskyddet Koran. Efter 2 km är du vid Vita Renen. Här du kan äta härlig lunch. Njut av det underbara fjällandskapet, innan du går samma väg tillbaka.

Du kan också börja och avsluta vandringen i Dalen. Då följer du Renfjällsvägen genom stugområdet och fortsätter vidare rakt fram. Du korsar en skoterled och 100 m senare svänger du in på Renfjällsrundan. Fortsätt över myrar och genom gles fjällbjörkskog 1,5 km. Sista biten upp till Vita Renen är lite brantare. Gå tillbaka samma väg eller via ”Köja”.

Vill du vara säker på ett hårt och fast underlag går du sträckan Köjagården–Vita Renen.

Hitta till ledstart Spårinformation

Klicka på bilden för att se kartan större »